Review of Concert of Hafdis Huld - Les Nuits Botanique

Hafdis Huld

Les Nuits Botanique
Muzikaal genot voor een onderbevolkte Rotonde Botanique
Musical pleasure in an undercrowded Rotonde Botanique
Brussels, 7th of May 2007

Les Nuits Botanique vormen elk jaar een kleine catastrofe voor het budget van menig muziekliefhebber. We begrijpen dan ook volledig dat u kritisch bent in het selecteren van concerten. U wil de toppers halen uit het aanbod, zonder er financieel aan ten onder te gaan. Dat kan niemand u verwijten. Echter, een mens zou denken dat drie dames in een minirok wel wat volk naar de Botanique zouden kunnen lokken. Niets bleek maandag minder waar, want de Rotonde bleef heel de avond onderbevolkt. We kunnen gerust spreken over een schande, want buiten mooie benen had de avond ook muzikaal heel wat te bieden.
Als laatste is Hafdis Huld aan de beurt. Gekleed in een roze minirokje, dito hakschoenen en glitter make-up ziet ze er uit als Barbie in levenden lijve. Ze was de zangeres van de IJslandse groep Gus Gus, wat steevast als referentie bij haar naam geplaatst wordt. Haar eerste soloplaat Dirty Paper Cup klinkt echter helemaal anders en zou Gus Gus fans wel eens kunnen ontgoochelen. De Botanique wordt echter verre van teleurgesteld door Huld. Met pretlichtjes in de ogen brengt girly girl Hafdis kinderlijk eenvoudige, maar erg charmante liedjes. Instrumenten zoals de xylofoon en de ukelele dragen bij tot de eigenheid van haar muziek. Als Hafdis vol enthousiasme babbelt, klinkt ze krakerig en zelfs wat irritant. Als ze daarna echter begint te zingen, blijkt haar stem erg vol en mooi. Haar duidelijk hoorbare IJslandse accent maakt het geheel enkel opmerkelijker. Hafdis Huld is het prinsesje dat leeft in haar eigen naïeve sprookjeswereld. In het gezelschap van haar groepsleden resulteert dit wereldbeeld in de ideale popmuziek, gedrenkt in een sfeer van zorgeloosheid. “Ice cream is nice. Monsters are not.”, zingt ze.
We hadden u geen betere levenswijsheid kunnen voorschotelen.

More on Hafdis Huld:

Engin ummæli: